Mimo że Among Us został wydany w 2018 roku, dopiero w zeszłym roku gra stworzona przez Innersloth stała się prawdziwym hitem wśród graczy. Dzięki dość prostej mechanice i rozgrywce, która skupia się na doświadczeniach generowanych głównie przez graczy, ta wieloosobowa społeczna gra dedukcyjna zaczęła się raczej powoli, ale udało jej się przykuć uwagę sporej części graczy.
Przesłanki tej gry są łatwe do zrozumienia. W Among Us możesz przyjąć dwie role. Jesteś albo członkiem załogi statku kosmicznego, albo oszustem. Jako pierwszy, Twoją misją jest wykonanie pewnych zadań konserwacyjnych na statku i spróbować dowiedzieć się, kto jest Oszustem. Jako drugi, musisz sabotować statek i zabić wszystkich członków załogi, nie dając się złapać. Kiedy ciało zostanie odkryte, można wezwać do głosowania, aby zdecydować, kto jest Oszustem, a następnie wyrzucić go ze statku. Proces ten trwa do momentu złapania wszystkich Oszustów lub zabicia wszystkich członków załogi.
Choć może się to wydawać proste, Among Us wymaga wysokiego poziomu interakcji między graczami i to wydaje się być kluczem do sukcesu, który całkowicie zaskoczył twórców. Innersloth ma wiele planów, aby rozszerzyć zawartość gry Among Us i ogłosił już niektóre z nich. Byli bardzo zajęci w ciągu ostatniego roku. Gra została wydana na Nintendo Switch, Epic Games Store w zeszłym roku, a na początku 2021 roku pojawiła się nowa mapa, jak również wydanie Among Us na konsolach Xbox. Wydaje się jednak, że dodawanie nowych funkcji do gry trwa dłużej niż oczekiwano, a Innersloth wyjaśnił przyczyny tego stanu rzeczy na stronie oficjalnej stronie gry.
Among Us pod koniec 2020 roku zyskał niesamowitą trakcję, której się nie spodziewaliśmy, a to oznaczało dla nas wiele zmian. [...] Nie tylko musieliśmy wrócić do pracy nad "Among Us" po tym, jak myśleliśmy, że wszystko już zostało zrobione, ale musieliśmy także przygotować się do pracy nad grą w bardziej zrównoważony sposób. Musieliśmy spędzić 2 miesiące na restrukturyzacji, wymyśleniu nowych procesów i pozyskaniu zewnętrznych partnerów, którzy pomogliby nam w zarządzaniu na pokładzie.
Jest mnóstwo innych rzeczy, na które nie mamy wpływu (kwestie prawne, spotkania, planowanie), więc czasami te rzeczy również trwają dłużej.
Jak widać, to raczej normalne, że studio, które pierwotnie tworzyły tylko trzy osoby, ma pewne problemy z powodu nieoczekiwanej popularności Among Us. Możemy być zadowoleni, że poświęcają swój czas na to, by robić rzeczy właściwie. Miejmy tylko nadzieję, że nie zajmie im to zbyt wiele czasu.
Odpowiadanie na wiadomość