Duchowy następca serii System Shock, BioShock podbił wielu graczy, kiedy został wydany w 2007 roku, a następnie doczekał się dwóch sequeli, BioShock 2 i BioShock: Infinite. Obie również spotkały się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy, ale na nową odsłonę czekają oni już od 2013 roku. W grudniu 2019 roku 2K Games ogłosiło, że trwają prace nad nową grą, która póki co nazywana jest BioShock 4.
Zapowiedź nowej gry BioShock pojawiła się za sprawą nowego studia Cloud Chamber, które pracuje nad projektem. W tym czasie dowiedzieliśmy się od Kotaku, że prace nad grą rozpoczęły się już jakiś czas temu i będą trwały przez kilka lat. To mniej więcej wszystko, co dowiedzieliśmy o BioShock 4, a półtora roku, które minęło, zapewne nie pozostało bez wpływu na proces rozwoju gry, więc uzbrojenie się w cierpliwość wydaje się rozsądne.
Ale nawet bez oficjalnego oświadczenia, wciąż można wyciągnąć pewne informacje. Jako przedsmak, oferty pracy informują nas fragmentarycznie o tym, jak potoczy się gra. W sierpniu ubiegłego roku dowiedzieliśmy się, że BioShock 4 prawdopodobnie będzie miał miejsce w zupełnie nowym otoczeniu. Zwłaszcza jedno ogłoszenie przyciągnęło uwagę i wzbudziło pewne pytania wśród graczy. W opisie oferty pracy scenarzysty możemy znaleźć następującą wzmiankę:
Mamy nadzieję, że uda nam się znaleźć kogoś, kto potrafi tworzyć wpływowe historie oparte na postaciach w otwartym świecie.
Choć nie jest to może zbyt wiele informacji, oznacza to bardzo wiele dla graczy, którzy przekonają się, że ich doświadczenia z grą ulegną zmianie i zostaną wzbogacone. Choć może to budzić obawy, nowa funkcja powinna być korzystna dla BioShock 4, ponieważ seria znana jest z pięknych środowisk i opraw.
Odpowiadanie na wiadomość