Blizzard podzielił się mnóstwem nowych informacji i filmów na temat rozwoju Diablo IV w nowej kwartalnej aktualizacji. Filmy te koncentrowały się na eksploracji i środowiskach, a każdy z nich dotyczył określonego obszaru w grze. W raporcie stwierdzono również, że Diablo IV będzie zawierać ponad 150 proceduralnie generowanych lochów do zbadania. Dla tych, którzy pytają "procedu...co?" Oznacza to, że układ lochów będzie wygenerowany losowo za każdym razem, gdy odwiedzisz je podczas innej sesji gry, co jest już typowe dla serii Diablo.
Według Chrisa Rydera, dyrektora artystycznego i środowiskowego, otwarty świat Sanktuarium, w którym rozgrywa się akcja Diablo IV, będzie składał się z pięciu odrębnych regionów i będzie miał mroczniejszą, mniej fantastyczną interpretację w porównaniu z poprzednimi tytułami. Mówi on również, że gra będzie wykorzystywać regionalne warunki pogodowe, a biomy i oświetlenie odegrają znaczącą rolę wizualną w sequelu.
"Kiedy pada deszcz, powierzchnie stają się mokre, kałuże tworzą się w koleinach i odciskach kopyt, ziemia wydaje się błotnista, a atmosfera jest ciężka i wilgotna. Kontrastuje z tym wejście do zamglonej, oświetlonej ogniem tawerny, która natychmiast kontrastuje z atmosferą na zewnątrz, rzadkim miejscem schronienia i ciepła" - wyjaśnia reżyser.
W materiałach wideo można zobaczyć Wybrzeże Scosglen, Klasztor Orbei, Kyovashad i Zapomniane Miejsca w świecie gry. Wszystko w ramach dwóch filarów, które zdefiniowały wizualny ton Diablo IV: "starzy mistrzowie" i "powrót do ciemności". Warto zauważyć, że obrazy przedstawiają wersję pre-alpha gry.
Według zastępcy dyrektora artystycznego, Briana Fletchera, mimo że lochy w grze są generowane losowo, gracze mogą spodziewać się jeszcze większej zawartości dzięki nowym funkcjom, które zostały zaimplementowane przez zespół.
"Aby wesprzeć ponad 150 lochów, musieliśmy zmienić sposób tworzenia grafiki środowiskowej, aby była wystarczająco elastyczna, aby można ją było wykorzystać w wielu lokalizacjach, a nie tylko w jednym lochu. Podzieliliśmy wszystko na coś, co nazywamy zestawami kafelków. Chcielibyśmy podzielić się z wami kilkoma naszymi zestawami kafelków i kilkoma sposobami, w jakie możemy je łączyć i dopasowywać do rekwizytów, elementów interaktywnych i oświetlenia, aby tworzyć lochy, które są zróżnicowane, ręcznie wykonane, a jednocześnie tworzone proceduralnie".
Pomimo kwartalnych aktualizacji, gra wciąż nie ma daty premiery. Diablo IV zostało opóźnione na czas nieokreślony w listopadzie ubiegłego roku po zmianie kierownictwa, kiedy to Joe Shely objął stanowisko reżysera, a także w świetle kontrowersji związanych z zarzutami o molestowanie i toksyczne środowisko pracy w Activision Blizzard. Wciąż jednak można sprawdzić nasze oferty na grę Diablo IV i zagwarantować sobie podróż do świata Sanktuarium.
Odpowiadanie na wiadomość