Istnieją studia, które mają smykałkę do konkretnego gatunku gier wideo. Można powiedzieć, że na przykład Frictional Games specjalizuje się w tworzeniu wciągających horrorów i nie byłoby to dalekie od prawdy. Studio zademonstrowało swoje umiejętności, wydając kilka kultowych gier z tego gatunku, takich jak cała seria Amnesia, która jest ostatecznie reprezentowana przez jej najnowszą odsłonę, Amnesia: The Bunker.
Frictional Games ma znacznie więcej do zaoferowania graczom, jak ujawnił dyrektor kreatywny Thomas Grip w niedawnym wywiadzie.
"Myślę, że w przyszłych projektach ograniczymy nieco aspekty horroru, aby bardziej skupić się na innych walorach emocjonalnych. Jestem przekonany, że te gry nadal będą przypominać gry Frictional. Immersja, osobista podróż i holistyczna wizja są tym, co uważam za cechy definiujące grę Frictional - nie tylko horror jako taki".
Studio chce zrobić sobie przerwę od wydawania horrorów, co oznacza, że będziemy musieli poczekać, aż zobaczymy nową grę Amnesia. Amnesia: Rebirth i Amnesia: The Bunker pozostawiły fanów psychologicznego horroru z dobrym posmakiem i pragnieniem nowych doświadczeń, ale Frictional Games jest bardziej zainteresowane generowaniem innych emocji w swoich przyszłych tytułach, przynajmniej przez jakiś czas.
Głębszy poziom immersji nadal będzie główną cechą każdego kolejnego projektu studia. Frictional zawsze zajmowało się złożonymi i interesującymi tematami w swoich grach, ale zawsze pracowało nad nimi z perspektywy horroru. Poważną zmianą będzie rezygnacja z prób uczynienia rzeczy tak przerażającymi, jak to tylko możliwe, ale jest całkiem pewne, że nowe historie nadal będą niezapomnianymi doświadczeniami, tylko w inny sposób.
"Chcemy dać graczowi coś w rodzaju wciągającej fantazji. Czy będzie to żołnierz z pierwszej wojny światowej uwięziony w bunkrze, czy też robot, który utknął na dnie oceanu. Chcemy ukształtować grę w taki sposób, aby fabuła, rozgrywka, dźwięk, grafika itp. współpracowały ze sobą, aby wzmocnić to doświadczenie. Ważne jest również, aby upewnić się, że ta podróż jest osobista, a wywoływanie emocji jest głównym celem".
Dopóki studio nie zaskoczy nas swoim nowym projektem, wszyscy fani wciągających doświadczeń powinni wypróbować którąkolwiek z jego gier. Tytuły takie jak SOMA, Penumbra Collection czy Amnesia: The Bunker są bardzo dobrymi przykładami tego, co potrafią zrobić ludzie z Frictional. Ostrzegamy, że są to głębokie horrory, które można zaliczyć do najlepszych w gatunku, a klucz Amnesia: The Bunker na PC można znaleźć w najlepszej cenie dzięki naszej porównywarce wraz z najlepszymi ofertami na wszystkie gry studia.
Odpowiadanie na wiadomość