Skalowanie DLSS firmy Nvidia. Technologia generowania klatek AMD. Na tym samym GPU w tym samym czasie. Naprawdę? To koty i psy żyjące razem! Albo po prostu pierwsza gra wykorzystująca tę kombinację, a mianowicie Ghost of Tsushima, pierwotnie tytuł na Playstation 4, wydany zaledwie kilka dni temu na PC.
Pomimo znacznej części sukcesu Playstation wynikającego z fantastycznego wyboru tytułów na wyłączność, wydaje się, że w ostatnich latach Sony nieco złagodziło swoje stanowisko w sprawie wyłączności. Gracze na PC świetnie się bawią, a niektóre z największych gier IP trafiają na tę platformę. Oprócz rosnącej popularności gry tuż po jej premierze na PC Ghost of Tsushima stało się pierwszą grą na PC, która pozwala na wykorzystanie technologii FSR 3 Frame Generation firmy AMD wraz z alternatywnymi rozwiązaniami skalującymi.
Wcześniej FSR 3 Frame Generation mogła być używana tylko razem z technikami Super Resolution lub Anti-Aliasing (FSR 3 Native). Teraz technika AMD FSR Frame Generation może być używana wraz z DLSS, XeSS i innymi technikami skalowania lub antyaliasingu. Oficjalnie oddzielenie przez AMD generowania klatek FSR 3 od komponentu Super Resolution miało nastąpić wraz z FSR 3.1. W menu opcji Ghost of Tsushima podano, że gra korzysta z FSR 3.0, co może oznaczać, że Nixxes zmodyfikowało FSR 3, aby dodać tę funkcję do swojej gry.
Użytkownicy procesorów graficznych Intel i starszych kart graficznych Nvidia RTX odniosą największe korzyści z tej zmiany. W przeciwieństwie do serii RTX 40 firmy Nvidia - obejmującej karty GeForce RTX 4060, RTX 4070, RTX 4080 i RTX 4090 - właściciele starszych procesorów graficznych Nvidia RTX nie mogą korzystać z funkcji DLSS Frame Generation. Sprawia to, że FSR 3 Frame Generation stanowi nie lada gratkę dla użytkowników układów GPU z serii RTX 20/30. Jest to szczególnie ważne teraz, gdy można go używać z DLSS.
Spodziewamy się, że w przyszłości wiele gier będzie obsługiwać FSR 3 Frame Generation wraz z alternatywnymi upscalerami. Należy pamiętać, że aktualizacja AMD FSR 3.1 oficjalnie doda tę funkcję do FSR. Oznacza to, że większość przyszłych gier będzie domyślnie obsługiwać tę funkcję. To powiedziawszy, Ghost of Tsushima jest pierwszą grą, która na to pozwala i jest to świetna rzecz. Jeśli którekolwiek z tych osiągnięć technicznych jest wystarczająco fascynujące, aby Cię zainteresować, skorzystaj z naszego narzędzia do porównywania cen, aby uzyskać najlepsze rabaty na Ghost of Tsushima.
Odpowiadanie na wiadomość