Microsoft potwierdza, że renderowanie neuronowe zostanie wkrótce zintegrowane z DirectX

Microsoft potwierdza, że renderowanie neuronowe zostanie wkrótce zintegrowane z DirectX

W świetle wprowadzenia kart graficznych Nvidia z serii RTX 50, Microsoft potwierdził swoje plany włączenia możliwości renderowania neuronowego do interfejsu API DirectX. Neural Rendering obejmuje szeroki wachlarz innowacyjnych technik, które wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe (AI i ML) do modyfikacji konwencjonalnych potoków graficznych. Postępy te utorują drogę do transformacji grafiki 3D.

rtx neural shaders

Podróż Microsoftu w kierunku Neural Rendering w DirectX rozpoczyna się od wprowadzenia Cooperative Vectors. Ulepszenie to uwolni potencjał "cieniowania neuronowego" na układach GPU Nvidia RTX z serii 50. Te układy GPU są pierwszymi modelami od Nvidii, które integrują rdzenie Tensorowe wyposażone w funkcje cieniowania neuronowego.

Wektory współpracujące przyspieszą procesy AI w czasie rzeczywistym podczas renderowania. Ułatwiają one mnożenie macierzy z wektorami o różnych rozmiarach, optymalizując w ten sposób operacje macierz-wektor. Dodatkowo, wektory współpracujące umożliwiają wykonywanie funkcji AI na różnych etapach pipeline'ów shaderów, pozwalając kompaktowym sieciom neuronowym funkcjonować w ramach shaderów pikseli bez monopolizowania całego GPU. Pozwala to na zastosowanie strategii grafiki neuronowej bez powodowania opóźnień w pipeline'ie graficznym za każdym razem, gdy wykonywane jest zadanie AI/ML.

 

Zasadniczo, Microsoft zmienia DirectX, aby włączyć sztuczną inteligencję bezpośrednio do pipeline'u graficznego, zamiast traktować ją jako odizolowany element wymagający osobnego rozważenia. Otwiera to przed deweloperami nowe możliwości implementacji sztucznej inteligencji w celu ulepszenia różnych aspektów renderowania gier.

Należy zauważyć, że obecnie tylko układy GPU Nvidii z serii RTX 50 obsługują Neural Shaders. Microsoft współpracuje jednak z firmami AMD, Intel, Nvidia i Qualcomm w celu opracowania kompatybilności między producentami dla tych nowych funkcji. Microsoft dąży do tego, aby te ulepszenia stały się integralną częścią DirectX.

I jak zawsze, czekając na więcej ekscytujących wiadomości, pamiętaj, aby skorzystać z naszej porównywarki, aby znaleźć najlepszą ofertę na następną ulubioną grę.

Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare