Mówi się, że PlayStation 6 i procesory graficzne Radeon RX 9000 zadebiutują z architekturą UDNA firmy AMD

Mówi się, że PlayStation 6 i procesory graficzne Radeon RX 9000 zadebiutują z architekturą UDNA firmy AMD

W oparciu o przeciek od insidera Zhangzhonghao (jak donosi Wccftech), wydaje się, że seria architektur graficznych RDNA firmy AMD zakończy się na RDNA 4. Przyszły kierunek strategii GPU AMD ma koncentrować się na UDNA. Rzekomo AMD planuje wykorzystać UDNA w swoich procesorach graficznych z serii RX 9000 i nadchodzącej konsoli Sony PlayStation 6.

Według tych informacji, AMD nie zamierza wprowadzać architektury GPU o nazwie RDNA 5. UDNA przejmie rolę nowej architektury graficznej AMD zarówno dla sektora gier, jak i GPU dla przedsiębiorstw. To nowe podejście łączy RDNA i CDNA, ustanawiając zunifikowaną przyszłość dla rozwiązań graficznych AMD.

AMD potwierdziło już istnienie UDNA. Chociaż firma nie ujawniła konkretnego harmonogramu wprowadzenia UDNA na rynek, sugeruje się, że pierwsze procesory graficzne AMD UDNA zostaną wprowadzone do masowej produkcji w drugim kwartale 2026 roku. Oczekuje się, że architektura ta usprawni rozwój GPU dla AMD i zapewni zarówno użytkownikom konsumenckim, jak i korporacyjnym w dużej mierze ujednolicony zestaw funkcji.

 

info

 

Oto, o czym wspomniał przeciek dotyczący UDNA:

  • Nie ma oznaczenia dla RDNA 5; UDNA będzie następcą RDNA 4.
  • Oczekuje się, że procesory graficzne AMD z serii MI400 i RX 9000 będą zawierać UDNA. Te układy GPU będą prawdopodobnie wyposażone w podobną konstrukcję ALU do GCN, która była poprzednią zunifikowaną architekturą GPU AMD.
  • PlayStation 6 firmy Sony ma podobno wykorzystywać grafikę UDNA. Procesor konsoli wciąż oczekuje na decyzję, przy czym rozważane są opcje Zen 4 i Zen 5. Ponadto Sony planuje wyposażyć swoje nadchodzące urządzenie przenośne w technologię AMD.
  • Mówi się, że Microsoft rozważa między sprzętem AMD i Qualcomm dla swojego następnego urządzenia przenośnego.
  • Informacje te pochodzą z łańcucha dostaw. Nie ujawniono żadnych konkretnych specyfikacji ani wskaźników wydajności.

UDNA stanowi znaczącą zmianę w stosunku do poprzedniej strategii AMD z RDNA. Początkowo AMD zdecydowało się oddzielić swoje architektury GPU dla gier i centrów danych, gdy było to pragmatyczne. Teraz, gdy AMD ugruntowało swoją pozycję w sektorze centrów danych, brak kompatybilności między procesorami graficznymi dla komputerów stacjonarnych i korporacyjnych stanowi wyzwanie.

Ponowna integracja obu architektur GPU powinna pomóc AMD w dostarczaniu bardziej niezawodnych procesorów graficznych głównego nurtu dla stacji roboczych i aplikacji zwiększających produktywność. Pozwoli to również skonsolidować zasoby rozwojowe AMD w ramach jednej architektury graficznej. Podczas gdy ta strategia połączonej architektury okazała się skuteczna dla Nvidii, pozostaje pytanie, czy UDNA będzie postępem, na który liczą gracze od AMD.

I jak zawsze, czekając na więcej ekscytujących wiadomości, pamiętaj, aby skorzystać z naszej porównywarki cen, aby znaleźć najlepszą ofertę na następną ulubioną grę.

Zdobądź najlepsze oferty i kody rabatowe dla graczy

Zasubskrybuj newsletter DLCompare