Czasami dodanie nowych funkcji do gry powoduje problemy, niezależnie od tego, jak interesujące mogą one być dla niektórych graczy. Tak jest w przypadku God of War: Ragnarök, którego fani są pogrążeni w intensywnej debacie dotyczącej jednej z nowych opcji dostępności. Mowa oczywiście o "Miniboss Checkpoints", które pozwalają graczom na znacznie łatwiejsze postępy w grze. Przede wszystkim warto zauważyć, że jest to opcja, która nie jest domyślnie aktywowana, więc możesz z niej skorzystać tylko wtedy, gdy zdecydujesz się na to. To w pewnym sensie sprawia, że cały argument na jej temat staje się bezprzedmiotowy, ale jak to działa i dlaczego tam jest?
Ta opcja dostępności w God of War: Ragnarök dodaje punkt kontrolny w trakcie walki z bossem. Możesz walczyć z bossem do połowy jego paska zdrowia, a jeśli z jakiegoś powodu przegrasz lub porzucisz grę, zaczniesz od nowa w połowie bitwy. Jeśli jesteś jednym z tych graczy, którzy nienawidzą walk z bossami, będziesz zadowolony z tej opcji, ponieważ zaoszczędzi ci to kłopotów z przechodzeniem całej walki za każdym razem. Oficjalne wyjaśnienie dotyczące tej opcji jest dość jasne w notatkach do gry:
"Ta opcja ma być aktywowana, jeśli Miniboss dostarczył wyzwania nie do pokonania. Jest ona zablokowana na poziomach trudności No Mercy i God Of War".
Dyskusja wywołana ujawnieniem tej funkcji została przeniesiona do mediów społecznościowych i podzieliła fanów na tych, którzy uważają, że gra w God of War: Ragnarök jest bezcelowa i tych, którzy nie chcą, aby mówiono im, jak mają cieszyć się grą. Aktywacja punktów kontrolnych minibossów może sprawić, że gra stanie się czymś w rodzaju interaktywnego filmu, ale w przypadku God of War: Ragnarök z pewnością będzie to świetny film. Głębia fabuły i niesamowita grafika gry to wystarczające powody, aby odwiedzić naszą porównywarkę, aby sprawdzić najlepsze oferty i zdobyć kod do God of War: Ragnarök na PS. Bez względu na to, jak satysfakcjonujące może być ukończenie gry na wyższym poziomie trudności, niektórzy ludzie po prostu uważają ten proces za frustrujący, a koniec końców wszyscy gracze zapłacili, aby cieszyć się doświadczeniem.
Byłaby to zupełnie inna dyskusja, gdyby ta funkcja nie była opcjonalna w God of War: Ragnarök. W każdym razie uważamy, że jest to świetny dodatek do gry z ponad 70 opcjami dostępności, które mają na celu uczynienie doświadczenia tak przyjemnym, jak to tylko możliwe dla wszystkich rodzajów graczy.
Odpowiadanie na wiadomość