Nikt nie przypuszczał, że Square Enix sprzeda większość swoich zachodnich studiów grupie Embracer i zachowa tylko te z siedzibą w Japonii. Ogłoszenie zakupu sprawiło, że wiele osób zastanawia się nad przyszłością swoich ulubionych serii, ale przyniosło też inne nieoczekiwane rezultaty. Firma ujawniła oś czasu pokazującą dożywotnią sprzedaż serii Tomb Raider, która śledzi wszystkie gry sprzedane od 1996 roku.
Łączna sprzedaż jest imponująca. Tomb Raider sprzedał się w ponad 88 milionach egzemplarzy, ale inne szczegóły na osi czasu również ujawniają kilka interesujących faktów. Reboob trylogii, która obejmuje Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider i Shadow of the Tomb Raider, to 38 milionów sprzedanych egzemplarzy. Dowodzi to, że seria nie jest w stagnacji i rośnie z roku na rok, pomimo poważnych zmian w rozgrywce i nowego podejścia do historii Lary Croft. Interesujące jest również to, że Tomb Raider miał ponad 53 miliony płatnych pobrań na urządzenia mobilne w grudniu 2021 roku. Popularność serii rozszerzyła się poza gry wideo i wygenerowała ogromne przychody dzięki filmom i wszelkiego rodzaju merchandisingowi.
Możesz dowiedzieć się o tym wszystkim z oficjalnego filmu o Eidos, Crystal Dynamics i Square Enix Montreal autorstwa Embracer Group, który pokazuje również szefa studia Crystal Dynamics, Scot Amosa, mówiącego o Tomb Raider:
"To tylko spojrzenie na gry. Wciąż mamy cały świat transmedialny, znany z filmów, nadchodzących nowych seriali, komiksów i patrząc na możliwości tej serii, mówię wam, że najlepsze jeszcze przed nami".
Pomimo niepewności, która towarzyszy takiemu zakupowi, ciągłość serii Tomb Raider wydaje się być zagwarantowana, a nowy Tomb Raider na silniku Unreal Engine 5 będzie dostępny, gdy tylko będzie gotowy. W międzyczasie możesz odwiedzić naszą porównywarkę, aby znaleźć najlepsze oferty na inne gry z serii i na przykład kupić Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider i Shadow of the Tomb Raider.
Odpowiadanie na wiadomość