Metaphor: ReFantazio można podsumować jako taka Persona w scenerii high-fantasy, ale byłoby to niedźwiedzią przysługą dla tego nowego IP od Studio Zero, spółki zależnej Atlus odpowiedzialnej za gry takie jak Catherine. Ogłoszony sześć lat temu jako Project Re Fantasy, był długą podróżą między zapomnieniem a oczekiwaniem, aż projekt przerodził się w Metaphor: ReFantazio i wszedł na radar entuzjastów JRPG, zwłaszcza tych, którzy lubią Personę.
Wywiad z reżyserem Katsura Hashino, kompozytorem Shoji Meguro i projektantem postaci Shigenori Soejima, którzy pracowali nad Persona 3 do Persona 5, daje nam więcej informacji na temat Metaphor: ReFantazio, pokazując, jak działa świat, jego fabuła, system walki i wiele więcej.
W świecie Metaphor: ReFantazio, magia była niegdyś powszechna i była wytworem wyobraźni użytkownika. Z biegiem czasu ludzie stracili kontakt z naturalną magią i zaczęli korzystać z magicznych narzędzi. Główni bohaterowie mogą jednak używać innego rodzaju magii, w której przekształcają się w broń, znaną jako Archetypy. Aby odblokować nowe archetypy, konieczna jest interakcja z innymi i obudzenie tych heroicznych aspektów; innymi słowy, jest to wersja powiązań społecznych w uniwersum Metaphor: ReFantazio.
Fabuła gry rozpoczyna się wraz ze śmiercią obecnego króla. Następnie odbywają się wybory, aby zdecydować, kto będzie następny, co jest niczym innym jak konkursem popularności wśród wszystkich zainteresowanych. Choć wyścig o władzę wydaje się być uczciwy, za kulisami kryją się osoby, które próbują manipulować konkurentami i utrzymać posiadaną kontrolę. Główny bohater angażuje się w wybory i musi podróżować po kraju, szukając poparcia.
Persona słynęła z tego, że miała limit czasowy dla swoich działań, określony przez koniec każdego okresu szkolnego i loch reprezentujący koniec wątku. Metaphor: ReFantazio będzie miało podobne podejście. Wybory również mają limit czasowy, więc to od gracza zależy, co będzie robił i odkrywał, jednocześnie zdobywając poparcie ludności. W tym celu wprowadzono nowy system walki, który jest bardziej płynny.
Powraca system turowy. Gracze mogą jednak zdecydować się na walkę w czasie rzeczywistym, gdy napotykają słabszych wrogów, aby podróż była płynniejsza. Jest to charakterystyczne podejście, które utrzymuje klasyczny system turowy nietknięty, ale tworzy bardziej współczesną dynamikę.
Metaphor: ReFantazio nie ma jeszcze potwierdzonej daty premiery, ale jest ona zaplanowana na jesień 2024 roku. Gra będzie dostępna na PlayStation 4|5, Xbox Series i Windows. Dla zainteresowanych, sprawdź naszą porównywarkę najtańszych ofert na Metaphor: ReFantazio i przygotujcie się na zanurzenie w zupełnie nowym świecie high fantasy.
Odpowiadanie na wiadomość