Premiera Half-Life: Alyx zaplanowana jest na 23 marca, ale Valve opublikowało trzy nowe filmy z rozgrywki, które pokazują wiele funkcji zawartych w grze. Chociaż mówimy o grze VR, po raz pierwszy możemy zobaczyć wiele mechanik w akcji. Całkiem interesujące jest obserwowanie, jak Alyx walczy z różnymi typami wrogów, w tym z zombie, żołnierzami Kombinatu, a nawet jednym z ulubionych fanów serii Half-Life, headcrabami.
Jak widać na filmach, Alyx będzie mogła używać różnych broni, aby pozbyć się wrogów, ale jej najbardziej przydatnym narzędziem będą rękawice grawitacyjne, które pozwalają jej fizycznie wchodzić w interakcje z otoczeniem na wiele sposobów, ale najczęściej przyciągając przedmioty. Jest całkiem jasne, że gra jest VR, a jest to szczególnie zauważalne, gdy weźmie się pod uwagę system ruchu, który sprawia wrażenie, jakby Alyx teleportowała się z jednego punktu do drugiego. Z drugiej strony, system sterowania pozwala na wiele interakcji z przedmiotami, które prawdopodobnie byłyby trudne do odtworzenia, gdyby nie była to gra VR. Nawet mając to wszystko na uwadze, podczas oglądania filmów zdecydowanie wydaje się, że przekształcenie Half-Life: Alyx w strzelankę pierwszoosobową bez VR nie byłoby zbyt trudne, a gra nadal zapewniałaby całkiem dobre wrażenia, będąc jednocześnie dostępną dla znacznie większej liczby graczy.
Jedna rzecz staje się całkiem jasna w Half-Life: Alyx: Valve wykonało świetną robotę, wykorzystując możliwości, jakie daje VR. Możemy zobaczyć, jak Alyx podnosi granaty rzucone w nią w powietrzu, aby rzucić je z powrotem w przeciwników, używając strzelby do rzucania ładunków wybuchowych, rzucając pojemnikami z paliwem i strzelając do nich, aby eksplodowały, i nie tylko. Możliwość wykonywania takich ruchów zapewni graczowi wiele opcji w momencie starcia z przeciwnikiem, dzięki czemu walka w Half-Life: Alyx wyjątkowym doświadczeniem.
Wygląda na to, że Half-Life: Alyx będzie wspaniałym doświadczeniem dla wszystkich tych, którzy mają zestaw VR do grania w tę grę, ale im więcej widzimy o grze, tym bardziej jesteśmy zainteresowani wersją gry bez VR i nie możemy przestać się zastanawiać, czy Valve rozważy to kiedyś w przyszłości.
Odpowiadanie na wiadomość